Event main image

העונה הבינלאומית של מרכז סוזן דלל – דאנס פראנס

מרכז סוזן דלל

  • מחול

במסגרת העונה הבינלאומית של מרכז סוזן דלל 2018, יעלה המרכז 3 יצירות מחול בשותפות עם העונה המצטלבת צרפת-ישראל. כל היצירות תועלנה בחודש אוקטובר ויוצגו על-ידי להקות מחול עכשווי צרפתיות מן המובילות שם. זה שיתוף הפעולה הרביעי שבין מרכז סוזן דלל ועולם המחול בצרפת .עם הקמתו של המרכז הושם דגש מחולי על שותפות עם המחול הצרפתי במסגרות שונות. מדי פעם נבחר נושא או מסגרת שונה כדי להביא אל הקהל בישראל, ומנגד לקהל בצרפת, את מיטב המחול משתי המדינות. השותפות השנה ממשיכה את אשר התחלנו בראשית שנות ה-90 ואנו גאים על האפשרות להציג בפני הקהל הרחב את המבחר המוצג.   - להקתו של יובל פיק, המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ריליו לה-פאפ; ביצירה "סופה של מערכה" - להקת מוד לה פלאדק, המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה אורליאן; ביצירה "פרופסור" - להקת הבלט של האופרה הלאומית של ריין; ביצירה "גחיליליות"

להקת יובל פיק, המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ריליו-לה-פאפ תציג את היצירה סופה של מערכה. "ביצירה זו ניסיתי, יחד עם חמשת הרקדנים שלי, ליצור משהו שמאחד אותנו בתור קבוצת רקדנים, משהו בצלמנו, המאפשר בתוכו לחיות את הייחוד של כל אחד. תהליך העבודה שילב חקירה מוזיקלית וכוריאוגרפית. בפן המוזיקלי היה זה חיפוש אחר צלילים ושירים הבונים את הזיכרון הקולקטיבי שלנו, סוג של המנונים, שירים שהותירו בנו עקבות. בפן הכוראוגרפי היה זה חיפוש אחר תנועה פיגורטיבית, סימבולית, שנוצרת סביב מרכז הגוף. היצירה היא מעין מניפסט של רקדנים השואב את השראתו מהפרקטיקה היומיומית שלנו המחייבת אותנו לרקוד יחד וביוניסון. אני רוצה להתייחס ליחד הזה (ליוניסון) כאל תופעה אורגנית, החותרת לשילוב בין האנרגיות והייחודיות של כל אחד. מבחינתי, יוניסון אינו צריך להביא את היחידים לרצות להיות כאחד אלא להיות שונים יחד. בחרתי בשם העבודה Acta Est Fabula  (סופה של מערכה) כיוון שהאמרה הזו פירושה סוף של משהו. אווירת סוף. סוף של תקופה. סוף הנעורים. של אדם. של מקום". - יובל פיק. 

מוד לה פלאדק מנהלת את מרכז הכוריאוגרפיה הלאומי בעיר אורליאן  מינואר 2017. לה פלאדק למדה מחול עכשווי במסגרת תכנית ה- Ex.c.r.ce במרכז לכוריאוגרפיה במונפלייה בניהולה של מטילד מונייה. לה פלאדק נוהגת לשתף פעולה עם מלחינים, ו"מזמינה אותנו להתנסות בחוויה מהפנטת חושים ולצלול עמוק אל תוך  המוזיקה. מקור ההשראה לכוריאוגרפיה בפרופסור היא היצירה האלקטרונית "Professor Bad Trip" מאת המלחין פאוסטו רומיטלי. בדיוק כמו הטרילוגיה המוזיקלית של רומיטלי, כך גם ביצירת המחול נרקם מפגש בין מוזיקה עכשווית, רוק אלטרנטיבי ומוזיקה פופולרית. מוד לה פלאדק ממחישה את מה שמתחבא מאחורי היצירה המוזיקלית המקורית. ביצירה צלולה וקשוחה אסתטית, מתחבאות 'דלתות נסתרות': סאונד רווי הכולל פן פולחני ומהפנט, טעם של עיוות מלאכותי, התפרצות רגשית מוגזמת, וסיטואציות בלתי שפויות... המטרה היא להפתיע את המבצעים והקהל, ולגרום לשינוי רגשי על-ידי שפע ודרמטיות". - מאת ז'יל אמלוי, מחבר ומבקר מחול צרפתי.

היצירה פרופסור זיכתה את לה פלאדק בפרס תגלית הכוריאוגרפיה לשנת  2010.  

 

הבלט של האופרה הלאומית של ריין/ "גחיליליות"
השתקפות פוליטית ומחווה פואטית, גחליליות, שם היצירה הבאה של ברונו בושה, המנהל האמנותי של הבלט דה ל'אופרה הלאומי ריין, מתייחס במיוחד לדמותו של פייר פאולו פאזוליני. מטאפורות של רוח התנגדות שוליים של סדר העולם, גחליליות הן קני שורש זוהרים שבירים נוצצים בלילה. ברונו בושה, כוריאוגרף ודניאל קונרוד, מחזאי, ניהלו השתקפות משותפת על השירה שהוצעה על ידי הגחליליות, משום שכולנו יצורים קטנים נבלעים על ידי הענקים שלוקחים את כל האור. איך לשמור על כוח ואומץ, איך להמציא את ההווה שלנו כמו העתיד שלנו, איך לשמור על שמחה בלב, איך ליצור, במילים אחרות איך להגיב על "מה לעשות?" זה כואב ורודף הרבה מבני דורנו? התשובות מתבססות על יכולתנו לעבוד יחד כדי להבהיר את הנקודות המשותפות שלנו, מהמנהגים האמנותיים והחברתיים שלנו, המרוחקים פחות זה מזה: הריקוד, הכתיבה , הספרות, השירה, הכוריאוגרפיה, הדימויים, הצילום, חברות ותיקה וחדשה...  
לאחר המופע – שיחה עם האמנים כוריאוגרפיה : ברונו בושה

לתכנית המלאה

 

דאנס פרנס

  • אוק 19
  • אוק 20
  • אוק 22
  • אוק 23
  • אוק 26
  • אוק 27
מרכז סוזן דלל